Παρασκευή, 18 Απριλίου 2014

Πάσχα και υποκρισία του Νεοέλληνα


    Νεοέλληνας. Αυτός ο απίστευτα υποκριτής άνθρωπος σε όλες τις πτυχές της ζωής του. Από που να πρωτοξεκινήσεις; Από το γεγονός ότι θα είναι περήφανος για τους αρχαίους Έλληνες (τους αναφέρει και μάλιστα ως προγόνους του) αλλά δε θα έχει διαβάσει ούτε ένα βιβλίο για την αρχαιότητα, θα ακούει Πάολα και Παντελίδη και θα διαβάζει Χρυσηίδα Δημουλίδου; Από το γεγονός ότι κάθε φορά που βλέπει ένα άτομο με αναπηρία συγκινείται, αλλά παρόλα αυτά δεν έχει πρόβλημα να παρκάρει σε θέση Α.με.Α ή πάνω σε διάβαση αν είναι να φτάσει πιο γρήγορα στο ραντεβού του; Για να μη πούμε για το γεγονός ότι μπορεί να σε πρήζουν με τις ώρες για τα πολιτισμένα κράτη της Δυτικής Ευρώπης όπου δεν καπνίζει κανείς σε κλειστό χώρο, ότι δε θα δεις σκουπιδάκι κάτω στο δρόμο κλπ., ωστόσο, όταν πρόκειται για το Ελλαδιστάν, μια χαρά θα καπνίσει σε κλειστό χώρο, παραβλέποντας τη νομοθεσία, όπως επίσης μια χαρά θα πετάξει το σκουπίδι του στο δρόμο άσχετα αν υπάρχει κάδος κάθε 50 μέτρα κλπ. Αυτοί είμαστε σαν Νεοέλληνες ( δε μιλάω φυσικά για όλους τους πολίτες του ελληνικού κράτους, γιατί υπάρχουν και άνθρωποι που δεν είναι υποκριτές και δεν ανήκουν στην κατηγορία των Νεοελλήνων ).

    Και φυσικά ο Νεοέλληνας δε θα μπορούσε να μην είναι υποκριτής και με τη θρησκεία την οποία υποστηρίζει. Η οποία είναι φυσικά η χριστιανική ορθοδοξία. Παρόλο που υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διαμόρφωση μιας θρησκευτικής ταυτότητας ( οικογένεια, σχολείο, παρέες, κλπ. ), ο Νεοέλληνας δε θα ψαχτεί ποτέ ουσιαστικά με τη θρησκεία του. Θα υποστηρίζει κάτι για όλη του τη ζωή επειδή έτσι μεγάλωσε. Δεν έχει διαβάσει ποτέ τη Βίβλο αλλά μπορεί και την υπερασπίζεται με σθένος. Όταν του αναφέρεις κάποιο απόσπασμα από τα "ιερά του βιβλία" θα σου απαντήσει ότι βλασφημάς. Πιστεύει ακράδαντα στο "Πίστευε και μη ερεύνα" και είναι απολύτως λογικό γιατί η έρευνα μπορεί να ταρακουνήσει την πίστη του, και ποιος έχει καιρό για εσωτερικές αναζητήσεις.

     Ωστόσο, εγώ θέλω να σταθώ σε συγκεκριμένα περιστατικά για τα οποία είμαι σίγουρος ότι η πλειοψηφία όσων διαβάσει αυτό το άρθρο θα έχει υπάρξει μάρτυράς τους. Πρόκειται φυσικά για την υποκρισία του Νεοέλληνα κατά τη διάρκεια του Πάσχα και πιο συγκεκριμένα, από το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης ως την Κυριακή του Πάσχα. Πριν ξεκινήσουμε, να αναφερθούμε φυσικά και στο γεγονός ότι ο Νεοέλληνας δε μπαίνει σε εκκλησία για κανένα λόγο τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου, παρά μόνο στις μεγάλες θρησκευτικές εορτές ( Χριστούγεννα, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστος, άντε και στην ονομαστική του εορτή), ενώ επίσης δε νηστεύει ποτέ, παρά μόνο τη μεγάλη εβδομάδα ( και αυτή συνήθως κουτσουρεμένη). Ξεκινώντας τώρα από το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, ο Νεοέλληνας θα πάρει σβάρνα τις εκκλησίες και θα περνάει κάτω από τον επιτάφιο. Αυτό βέβαια το κάνουν οι πιο πωρωμένοι, οι υπόλοιποι δε δίνουν τόση σημασία στη Μεγάλη Πέμπτη, γιατί το χριστιανόμετρό τους θα πιάσει ταβάνι τις υπόλοιπες μέρες.

     Μεγάλη Παρασκευή και ο Νεοέλληνας χριστιανός εκστασιάζεται. Δεν τρώει κρέας όλη τη μέρα(!!!) και το βράδυ πηγαίνει στην περιφορά του επιταφίου. Προσωπικά, θεωρώ ότι στην περιφορά του επιταφίου αντικατοπτρίζεται ο χαρακτήρας του Νεοέλληνα. Κανένας δε νοιάζεται για το ίδιο το θρησκευτικό γεγονός που λαμβάνει χώρα, αλλά όλοι πηγαίνουν στην περιφορά. Γιατί; Μα φυσικά για να κουτσομπολέψουν τους πάντες και τα πάντα. Θυμάμαι ότι τα παλιά χρόνια που πήγαινα στην περιφορά, μάθαινα τα πάντα για τους πάντες. Ποιος χώρισε με ποια, ποια κεράτωσε ποιον αλλά και με ποιον, ποιος θα κατέβει στις εκλογές, ο ίδιος ο υποψήφιος ο οποίος θα πλάσαρε τον εαυτό του ως ο καλός οικογενειάρχης και χριστιανός, βουλευτές οι οποίοι όλη τη χρονιά δεν πατούσαν στην πόλη αλλά ερχόντουσαν στη περιφορά και πάει λέγοντας. Ο Νεοέλληνας φοράει τα καλά του, πηγαίνει στην περιφορά και εξαφανίζεται σε χρόνο dt με το που ο επιτάφιος φτάσει στην Εκκλησία και καταλήγει σε κάποιο μπαράκι.

     Εκεί, όμως, όπου η υποκρισία τερματίζει, φτάνει δηλαδή στο ανώτατο στάδιο, είναι το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Ενώ η λειτουργία ξεκινάει από νωρίς, ο Νεοέλληνας θα πάει στην Εκκλησία γύρω στις 23:45, δηλαδή ένα τέταρτο πριν την Ανάσταση. Θα είναι ντυμένος στην τρίχα, λες και πηγαίνει για καλλιστεία, θα μιλήσει με τον οποιονδήποτε κάνοντας δημόσιες σχέσεις, θα τσουγκρίσει 2 αυγά με τους διπλανούς του αφού πάρει το "άγιο φως" και θα φύγει τρέχοντας σπίτι για να φάει τη μαγειρίτσα του. Συνήθως είναι στο σπίτι του στις 00:10, εκτός αν μένει λίγο πιο μακριά, πάντως ο χρόνος της αποχώρησης από την εκκλησία είναι τα πέντε με εφτά λεπτά. Αφού φάει τη μαγειρίτσα ( και όλα τα άλλα συνοδευτικά ), θα πάει στις μπουζουκλερί και τα κλαμπάκια για να γιορτάσει την "ανάσταση" του "θεανθρώπου" ως τις πρώτες πρωινές ώρες καταναλώνοντας άφθονο αλκοόλ. Την επόμενη, θα σηκωθεί και θα φάει το αρνάκι του, αφού μετά από τόση νηστεία, θέλει και λίγο κρέας.

     Και μια προσωπική εμπειρία: Όταν για πρώτη φορά ανακοίνωσα στην οικογένειά μου ότι δε θα πάω στην Ανάσταση, ξέσπασε ολόκληρος καυγάς στο σπίτι. Αντί να κάτσουν να ακούσουν τα επιχειρήματά μου γιατί δεν ήθελα να πάω σε αυτό το πανηγυράκι, καθόντουσαν και μου έλεγαν ότι έπρεπε να πάω στην Εκκλησία για να μη πει τίποτα ο κόσμος, μην πουν δηλαδή ότι δεν είμαστε μια ευτυχισμένη οικογένεια. Το θεαθήναι δηλαδή πάνω απ'όλα. Δεν είμαστε δηλαδή ευτυχισμένη οικογένεια επειδή δε θα πήγαινα 20 λεπτά στην Εκκλησία. Ενώ οι άλλες που πηγαίνουν όλοι μαζί είναι τίγκα στην ευτυχία. Και όπως έγραψε κάποια ή κάποιος στο τουίτερ: "Μεγαλώσαμε με το τι θα πει ο κόσμος και τελικά ο κόσμος δεν είπε τίποτα".

    ΥΓ. 1) Το κείμενο αυτό δε θέλει να προσβάλει κανενός την ατομική πίστη, αλλά σκοπός του είναι να καυτηριάσει την υποκρισία που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία. Αν μετά από αυτό το κείμενο έχεις θυμώσει ή νευριάσει, τότε ξαναδιάβασέ το και σκέψου τι από τα παραπάνω δεν ισχύει.

     ΥΓ. 2) Ο Νεοέλληνας γκαβλώνει να μιλάει με τις ώρες για τα πολιτισμένα δυτικά κράτη, αλλά δε θα αναφερθεί σχεδόν ποτέ στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ένα εκ των οποίων είναι και ο σεβασμός στη διαφορετική πίστη ή μη πίστη του άλλου. Και ναι ρε γαμώτο, δε γουστάρω να ακούω κάθε μέρα τις καμπάνες, γκεγκε?


6 σχόλια:

  1. Ωραίος, θα το θυμάμαι το Σάββατο :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τσέκαρε σήμερα στην περιφορά τι κουτσομπολιά θα ακούσεις,όχι μόνο από τους δικούς σου,αλλά και από τους τριγύρω σου

      Διαγραφή
    2. Μπα σήμερα δεν πάω, θα πάω αύριο για τη λαμπάδα. Αλλα σήμερα στο δρόμο έβλεπα τις γυναίκες που πήγαιναν στο μαγαζ- εεεε εκκλησία πως ήταν ντυμένες.... Υπάρχουν βέβαια αρκετές εξαιρέσεις αλλά όταν βλέπεις να το κάνουν αυτό και 20χρονες/οι βλέπεις κατά που πάμε.

      Διαγραφή
    3. Για αυτούς αναφέρομαι σε αυτό το άρθρο.Αυτούς τους 20χρονους βλέπω και πιστεύω ότι αν αλλάξει κάτι σε αυτή τη χώρα, θα αλλάξει μόνο αν όλοι αρχίσουμε και μιλάμε και καταγγέλουμε όλη αυτήν την κοροϊδία,όλη αυτήν την υποκρισία. Μόνο έτσι ίσως υπάρξει ελπίδα.

      Διαγραφή
  2. Χαιρετώ φίλε μου, Θοδωρής λέγομαι, διάβασα με προσοχή και ενδιαφέρον το άρθρο σου και θα 'θελα να δεις και μια άλλη οπτική γωνία των πραγμάτων. Καλό είναι, αφού μιλάς για υποκρισία και όλα αυτά τα στερεότυπα που έχουμε σαν Έλληνες, να δεις και μια γνώμη κάποιου που πιστεύει. Συμφώνησα απόλυτα με ότι έχεις αναφέρει παραπάνω και δυστυχώς έτσι είναι. Για μένα προσωπικά, ο καθένας ΠΡΕΠΕΙ να είναι ελεύθερος, στα θέματα αυτά της Πίστης, να λειτουργεί κατά την κρίση του. Όπως πολύ όμορφα το έθεσες να ψαχτεί και όχι να υποστηρίζει ακράδαντα κάτι που του μάθανε. Όσο αφορά το Μ. Σάββατο και την όλη κατάσταση που επικρατεί - μιας και είναι το απόγειο της υποκρισίας από κάθε άλλη μέρα της Μ. Εβδομάδας, όπως ανέφερες και συ άλλωστε - καλύτερα να πάνε στην εκκλησία μόνο όσοι θα το θέλουν πραγματικά και ας είναι λίγοι. Με άλλα λόγια, συμφωνώ που δεν ήθελες να πας με την οικογένειά σου, γιατί δεν σου αρέσει αυτή η κατάσταση και πίστεψε με υπήρχαν φορές που και εγώ ο ίδιος αρνήθηκα να πάω και τελικά δεν πήγα, γιατί δε μ' αρέσει καθόλου αυτό το "φαίνεσθαι". <> είναι μια φθηνή δικαιολογία των μεγάλων και πραγματικά, αν καθίσω και αναλύσω αυτό το θέμα θα γράψω άλλα τόσα. Θα πω μόνο αυτό, ποιός είναι ο κόσμος; Ο κόσμος δεν είμαστε εγώ και η οικογένεια μου;;;; Δεν είναι η οικογένεια μου και οι συγγενείς μου;;;; Δηλαδή ο κόσμος είναι κάτι μακρινό;;; Κάτι πέρα από μας;;; Δε το νομίζω. Απλά θέλουμε να τηρούμε κάποια πράγματα σαν "ευαγγέλιο" χωρίς να υπάρχει ουσία!!! Τέλος πάντων, θέλω να κλείσω λέγοντας ότι συμφώνησα με το άρθρο σου και δεν θύμωσα καθόλου, παρόλαυτα είμαι άνθρωπος που πιστεύει πάρα πολύ είμαι από μικρός στην εκκλησία, έχω ψάξει και ακόμα ψάχνω τη θρησκεία μου και την ανακαλύπτω ολοένα. Είμαι 28 χρονών και θέλω να σου πω προσωπικά κάτι που πραγματικά ισχύει. Αν τώρα ξαναερχόταν ο Χριστός στη Γη, πάλι εμείς οι "Νεοέλληνες Χριστιανοί" θα τον ξανασταυρώναμε και ξέρεις γιατί; Επειδή ακριβώς φτάσαμε στην υποκρισία όπως τότε οι Εβραίοι!!! 2014 χρόνια και επαναλαμβάνονται τα ίδια και τα ίδια. Δεν δίδαξε αυτά ο Χριστός! Σκέψου τα και θα χαρώ να μου απαντήσεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διάβασα το σχόλιό σου Θοδωρή και μπορώ να πω ότι χαίρομαι με αυτά που διάβασα. Απλά 2 επισημάνσεις:1) Όταν μιλούσα για κόσμο,μιλούσα με την ευρεία έννοια. Ευτυχώς ή δυστυχώς, μεγαλώνουμε σε μια κοινωνία με άλλους ανθρώπους τριγύρω μας. Αυτό που ήθελα να τονίσω είναι το γεγονός ότι εφόσον ζούμε μαζί με άλλους ανθρώπους,αυτό υποδηλώνει ότι ίσως αυτοί μιλήσουν για εμάς. Αυτήν την υποκρισία ήθελα να αναφέρω, ότι δηλαδή έχουμε μεγαλώσει σε μια κοινωνία ανάλογα με το τι θα πουν οι άλλοι. Ο καθένας μπορεί να έχει μια άποψη, αρκεί βέβαια αυτή να μην επηρεάζει την κρίση μας. Και στην τελική, ακούμε τους άλλους, αλλά οφείλουμε να λειτουργούμε με βάση τη συνείδησή μας.
    2) Λες ότι "Αν τώρα ξαναερχόταν ο Χριστός στη Γη, πάλι εμείς οι "Νεοέλληνες Χριστιανοί" θα τον ξανασταυρώναμε και ξέρεις γιατί; Επειδή ακριβώς φτάσαμε στην υποκρισία όπως τότε οι Εβραίοι!!!" Το πιο πιθανό είναι ότι έχεις δίκιο, εφόσον πιστεύεις στη χριστιανική θεωρία και ίσως αυτό να έκαναν οι "Νεοέλληνες Χριστιανοί" αν όντως ερχόταν ο Χριστός στη Γη. Αλλά εμένα δεν είναι αυτός ο κύριος προβληματισμός μου. Αυτό που με προβληματίζει εμένα είναι το γεγονός ότι θα γινόταν αυτό επειδή αυτοί που είναι οι αγγελιαφόροι του μηνύματος της χριστιανοσύνης στη Γη, δηλαδή οι παπάδες, είναι άνθρωποι κακοί, άπληστοι, εξουσιολάγνοι, που άλλα κηρύττουν και άλλα πράττουν, όπως π.χ ο Αμβρόσιος, ο Άνθιμος κ.α ( Δεν αναφέρομαι φυσικά σε όλους τους παπάδες, γιατί υπάρχουν και αυτοί που όντως βοηθάνε τον κόσμο και ζούνε με εγκράτεια κλπ.). Εγώ εκεί θα ξεκινούσα για να βρω τη ρίζα του κακού. Και πάλι σ'ευχαριστώ για το σχόλιό σου και περιμένω την απάντησή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή